پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229140
مجلس توپ را به زمين قوه قضائيه انداخت/ عضو کميسيون عمران: قوه قضائيه به عدم مديريت وزارت راه و شهرسازي در بحران بارندگي اخير ورود کند!
تاریخ انتشار : 1396/11/15 13:27:08
نمایش : 1518
عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازي در بحران هاي اخير گفت: شخص وزير يعني اقاي آخوندي و مجموعه وزارت راه نمره قبولي از مجلس در خصوص مديريت بحران هاي اخير دريافت نمي کنند و يقينا وزارت راه وشهر سازي در مديريت بحران اخير مردود شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، طي هفته هاي اخير به دليل بارش برف مشکلاتي به دليل سوء مديريت برخي از مسئولان در محور هاي مواصلاتي به استان تهران و شهرهاي اطراف آن ايجاد شد که مي توان در اين باره به توقف 19 ساعته قطار مشهد تهران، مسدود شدن راه هاي مواصلاتي به استان تهران تا 20 ساعت و کندي عبور و مرور در اين اتوبان ها ، مسدود شدن راه هاي هوايي و متوقف شدن پرواز هاي فرودگاه امام خميني اشاره کرد که متاسفانه اين بار هم اقاي آخوندي مسئوليت اين امر را بر عهده نگرفت و موضوع را به ديگر نهاد ها محول کرد.

 

در همين باره سيدحسين افضلي، عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص بحران هاي اخيري که در اثر بارش برف و زلزله در کشور ايجاد و سوء مديريت هايي که در اين بحران صورت گرفت اظهارداشت: در خصوص بارندگي هاي اخير که مسئولان از آن به عنوان "بحران" در کشور ياد کردند بايد در جواب انها گفت آيا بارش برف 30 سانتي متري در ساير کشور ها هم از آن به عنوان بحران ياد مي شود؟ معلوم است که چنين موضوعي در ساير کشور ها بحران نيست.

 

وي بر همين اساس اضافه کرد: هواشناسي موضوع بارش برف را از قبل هشدار داده بود و هيچ جاي توجيهي ندارد که مسئولان کم کاري خود را تقصير نهادهاي ديگر بياندازند، واقعيت اين است که در خصوص بارندگي هاي اخير مسئولان کوتاهي کردند که در راس همه انها وزارت راه و شهرسازي قرار دارد.

 

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در خصوص موضوعات پيش امده بايد قوه قضائيه ورود پيدا مي کرد گفت: هيچ گونه نظارتي بر فرودگاه هاي کشور وجود ندارد چرا که در بارندگي اخير کرايه هاي نجومي از مسافران بابت انتقالشان از فرودگاه امام به شهر هاي اطراف درخواست مي شد که بايد در اين زمينه قوه قضائيه ورود کند و به اين موضوع بپردازد.

 

افضلي در خصوص اينکه ايا نبايد به اين موضوع وزارت راه ورود کند نيز خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازي در موضوعات اخيري که در اين سالها در کشور بوجود امد اعم از قطار مشهد تبريز ، زلزله کرمانشاه، برف اخير و ... نشان داد که نمي تواند از عهده اموري که به اين وزارت خانه محول شده بر بيايد بنا بر اين انتظاري هم از اين وزارت خانه و مسئولان آن نمي رود و بايد نهاد ديگري مانند قوه قضائيه به اين موضوعات بپردازد.

 

وي در خصوص وظيفه خانه ملت در خصوص مسائل بوقوع پيوسته در کشور بيان کرد: بايد در موضوع اخيري که در کشور رخ داد مجلس ورود جدي تري به اين موضوع داشت که متاسفانه مجلس و کميسيون عمران در اين خصوص کوتاهي کردند و به اين موضوع رسيدگي نکردند در صورتي که بايد وزير راه و شهرسازي به مجلس مي امد و در اين باره سوال و جواب و ساير اقدامات صورت مي گرفت.

 

عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه کسي ترس از اينکه با وي در صورت تخلف برخورد مي شود ندارد، ادامه داد: به دليل ضعف هايي که در سيستم نظارتي کشور وجود دارد ديگر کسي هيچ ترسي از اين موضوع ندارد که در صورت تخلف با او بر خورد مي شود و فرد متخلف به راحتي تخلف مي کند چرا که مي داند کسي با او برخورد جدي نمي کند.

 

افضلي در خصوص اينکه آيا موضوع استيضاح و يا سوال از وزير در دستور کار مجلس است ياخير؟ عنوان کرد: زمزمه هايي در اين باره در مجلس وجود دارد ولي هنوز تصميم قطعي در اين باره گرفته نشده و نمايندگان در اين باره به قطعيت نرسيده اند .

 

وي در پايان در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازي در بحران هاي اخير گفت: شخص وزير يعني اقاي آخوندي و مجموعه وزارت راه نمره قبولي از مجلس در خصوص مديريت بحران هاي اخير دريافت نمي کنند و يقينا وزارت راه وشهر سازي در مديريت بحران اخير مردود شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html